Aby dotrzeć do klientów ze swoimi produktami, trzeba nie tylko zadbać o ich jakość, ale również o to, by przyciągały one uwagę na półce na tle produktów konkurencji. Jak zadbać o efektowne opakowania produktów i sprzedawać ich więcej?
Czym musi cechować się dobre opakowanie na produkt?
Opakowania produktów mogą nie tylko służyć do ich odpowiedniego zabezpieczenia na czas transportu i przechowywania, ale też mogą one spełniać funkcje reklamowe i budować wizerunek firmy.
Dzisiaj, gdy produkcja oraz druk opakowań odbywają się z wykorzystaniem wielu technik, przedsiębiorcy posiadają sposób na skuteczne przyciągnięcie wielu klientów samym wyglądem opakowania.
Wobec tego dobre opakowania na produkty nie tylko powinny być trwałe i dobrze je zabezpieczać, ale też powinny być atrakcyjne wizualnie oraz prezentować wszystkie ważne informacje, by pomóc klientowi w podjęciu decyzji zakupowej.
Jakie rodzaje opakowań wybrać?
Jak wspominano wcześniej, kategoria opakowań jest bardzo szeroka i w związku z tym obejmuje ona różne rodzaje opakowań pod względem materiałów, kształtu, formy, wykończenia.
Wobec tego pierwszym krokiem zawsze powinno być przemyślenie, czym powinno cechować się dobre opakowania danego produktu czy też konkretnej linii produktów. W podjęciu takiej decyzji pomóc mogą również doświadczeni graficy oraz agencje reklamowe specjalizujące się w przygotowywaniu projektów produktów.
Rodzaje opakowań produktów
Obecnie najczęściej produkcja oraz druk opakowań bazują na opakowaniach o kartonowych, tekturowych, a także papierowych. Mają one wiele zalet, ponieważ są przyjazne dla środowiska naturalnego, nadają się do recyklingu, a przy tym są niedrogie oraz bardzo efektowne. Dzięki różnym metodom druku oraz uszlachetniania, a także wielu wariantom zamknięć i dodatkowych elementów takie opakowania mogą nadać się na wiele typów produktów, również te delikatne.
Nadal popularne są też opakowania wykonane z tworzyw sztucznych. Ich głównym atutem jest odporność na wilgoć oraz większa odporność na rozerwania, dzięki czemu mogą zapewnić lepszą ochronę znajdującym się w środku produktom.
Zarówno w przypadku opakowań kartonowych, jak i z tworzyw można wybrać takie, które będą przyciągały uwagę swoją formą i przy tym dobrze chroniły produkty.
Druk opakowań – co na nich umieścić?
Aby opakowania przyciągały uwagę, warto też zadbać o druk opakowań. Trzeba wtedy uwzględnić dwie kwestie, a mianowicie niezbędne informacje do umieszczenia na opakowaniu, na przykład jak nazwa, gramatura, skład, dane producenta, a także wizualną stronę opakowania, by było ono atrakcyjne dla oka.
Rodzaj projektu graficznego może w tym przypadku uwzględniać grupę docelową, efekt, jaki pragniemy uzyskać danym produktem – na przykład efekt luksusu, przywiązania do natury.
Uszlachetnianie produktów – dlaczego warto je wybrać?
Warto też wskazać, że druk opakowań może być uzupełniony o usługę określaną jako uszlachetnianie. Polega ona na wykorzystaniu różnych technik wykańczania druku, by nadać mu atrakcyjny wygląd lub też poprawić odporność na czynniki zewnętrzne.
Stosuje się różne techniki uszlachetniania jak lakierowanie, pokrywanie matowymi i satynowymi foliami, tłoczenie, wykonanie złoceń.