Odzież pod nadruk – jak ją dobrać i gdzie zamówić?

Zamierzasz zakupić dla swojej firmy ubrania robocze z nadrukiem? A może chcesz promować ją przez odzież reklamową rozdawaną klientom i kontrahentom? W takim przypadku warto dowiedzieć się, jak wybrać odpowiednie ubrania pod nadruk, aby uzyskać najlepszy efekt!

Jakie ubrania personalizuje się najczęściej?

Wykonanie nadruku na ubraniach lub też oznakowanie ich w inny sposób, na przykład przez haftowanie, jest określane jako personalizacja. Celem jest wtedy nadanie odzieży indywidualnego, efektownego wyglądu, aby przyciągała ona uwagę. Dzięki temu może ona spełniać też inne funkcje, na przykład może promować firmę, budować jej wizerunek oraz podwyższyć jej rozpoznawalność.

Najczęściej procesom personalizacji poddaje się koszulki – t-shirty oraz koszulki polo. Mogą być one używane jako odzież pod nadruk albo haftowanie. Są tanie, uniwersalne i można kupić je w wielu wariantach, dopasowując je do konkretnych oczekiwań.

Również personalizacji poddawane są inne rodzaje odzieży, na przykład jak bluzy – bawełniane, polarowe. Odzież ta zapewnia większy komfort cieplny i często używana jest w porach przejściowych.

Ponadto personalizacja jest również używana w przypadku akcesoriów, na przykład jak czapeczki czy czapki.

Oczywiście, personalizować można również innego rodzaju ubrania, na przykład jak kurtki, spodnie, fartuchy.

Jak dobrać odzież pod nadruk?

Wybierając odpowiednią odzież pod nadruk, konieczne jest uwzględnienie wielu czynników. O czym powinno się wtedy pamiętać?

Rodzaj tkaniny

Duże znaczenie przy wyborze odpowiedniej odzieży do personalizacji ma przede wszystkim rodzaj tkaniny. Nie wszystkie rodzaje tkanin nadają się do wszystkich typów nadruków, dlatego też trzeba uwzględnić tę kwestię. Często odzież pod nadruk musi być wykonana z bawełny albo przeciwnie, powinna być poliestrowa.

Kolor odzieży

Duże znaczenie ma również kolorystyka odzieży, która powinna być dopasowana do rodzaju nadruku oraz przeznaczenia tego typu produktu. Najlepiej dobrać wtedy kolor ubrań pod kątem kolorystyki firmy, dzięki czemu będzie ona od razu widoczna i pozwoli na łatwą identyfikację pracowników.

Wielkość nadruku

Gdy na odzieży pragnie się umieścić większy nadruk, trzeba również uwzględnić jej krój. Najczęściej duże nadruki umieszcza się na koszulkach typu t-shirt oraz koszulkach polo. Na bluzach zwykle są one mniejsze.

Przeznaczenie odzieży

Warto też zwrócić uwagę na fason odzieży w kontekście jej przeznaczenia. Gdy poszukiwana jest odzież pod nadruk, która ma być uznawana jako sportowa, w takim przypadku warto wybrać ubrania z technicznych tkanin. Z kolei wtedy, gdy ubrania mają być eleganckie, warto wybrać odzież z wysokiej jakości tkanin, o gustownych krojach.

Gdzie można zamówić odzież pod nadruk?

Aktualnie odzież pod nadruk jest bardzo łatwo dostępna i można kupić ją bezpośrednio u producentów oraz w sklepach oferujących odzież reklamową. Asortyment jest spory, więc przed zdecydowaniem się na kupno najlepiej porównać różne rodzaje ubrań oraz ich jakość, fasony, ceny.

Odzież pod nadruk może być też zamówiona w firmie, która zajmuje się jej personalizacją. Wtedy można skorzystać z kompleksowej obsługi, czyli jednocześnie wybrać odpowiednie ubrania, a następnie zamówić wykonanie na nich nadruków albo haftów.

Warto pamiętać o tym, że w celu przygotowania personalizacji odzieży trzeba posiadać jej projekt graficzny. Może przygotować go grafik komputerowy, po przekazaniu mu informacji dotyczących oczekiwanego wyglądu ubrań.

Zamówienia można też składać internetowo. Wtedy wprawdzie nie można zobaczyć ubrań na żywo, natomiast proces ich zamawiania jest bardzo prosty i wygodny. Z tego względu odzież pod nadruk, również z usługą personalizacji, jest zamawiana dzisiaj bardzo często właśnie przez internet.